Flu
 
 
 
 
Sarcina si dieta (II) Calciul este vital in timpul sarcinii pentru ca el ajuta la formarea oaselor si a dintilor. 99% din totalul de calciu din organism se afla aici. Restul se regaseste in sange si tesuturile moi. Necesarul de calciu pentru femeile intre 11 si 18 ani este de 625 miligrame in timp ce pentru cele intre 19 si 50 de ani este de 525 miligrame. Doctorii ne spun ca nu este nevoie de un surplus de calciu in timpul sarcinii decat daca exista deficiente. Exceptie fac femeile ce alapteaza si au nevoie de un surplus de 550 miligrame pe zi. Cea mai buna sursa pentru calciu o reprezinta produsele lactate: lapte, branza, iaurt, cas, smantana. Si legumele cu frunze inchise la culoare au aport ridicat de calciu: fasolea, spanacul. Peste ca somonul, sardina si macroul, dar si fructele confiate cum ar fi smochinele uscate sau caisele contin si ele calciu. S-a demonstrat ca si semintele de susan contin o mare cantitate de calciu.

Acidul folic (Vitamina B9) face parte din complexul vitaminelor B si este necesar mai ales in primele 12 saptamani de sarcina atunci cand se formeaza sistemele si organele copilului. Este solubil in apa, insa se pierde foarte repede prin gatire. Gasim acid folic in: brocoli, conopida, mazare, fasole verde, varza, portocale, spanac, cartof, grapefruit, paine, linte, naut, laptuca, banane, rosii, morcovi, salata, nuci, peste, oua. Uneori medicul recomanda administrarea unui surplus de acid folic.

Sfat: Deoarece acidul folic se pierde prin gatire este indicat ca legumele sa fie preparate la abur sau consumate crude. Fumul de tigara impiedica asimilarea actidului folic de catre organism.

Fierul are o importanta maxima pentru celulele rosii ale sangelui. El intra in compozitia hemoglobinei, proteina principala a sangelui ce are rolul de a-l transporta pe acesta la celelalte organe vitale. Deficitul de fier din organism duce la anemie, iar in cazuri severe poate fi una dintre cauzele leucemiei. Pentru o femeie care nu este insarcinata, necesarul de fier intre 11 si 49 de ani este 11,4 gr. Aproximativ 10% dintre femei au nevoie de un surplus de fier datorita pierderii unei cantitati semnificative de sange in timpul menstruatiei. Surse pentru fier sunt urmatoarele: ouale, pestele, legumele radacinoase, cele cu frunze inchise la culoare, nucile. Fierul se absoarbe mult mai bine in combinatie cu vitamina C. Astfel consumati alimentele ce contin fier alaturi de o leguma sau un fruct de contine vitamina C.

Sfat: pe parscursul sarcinii, incercati sa consumati ceai in cantitati reduse, deoarece contine tanin care impiedica absorbtia fierului.

Sfat: incercati sa consumati mult peste in defavoarea carnii grase. Acesta contine aminoacizi esentiali si saruri minerale mai rare cum ar fi seleniu. De asemenea, are un aport ridicat in ceea ce priveste continutul de vitamina A, B1, B2 si D, dar si de magneziu si fosfor care ajuta la imbunatatirea sistemului nervos.

Atentie! Dozele prea mari de fier pot deveni letale, de aceea este indicat sa cereti sfatul medicului pentru a afla cantitatea necesara pe care trebuie sa o consumati.

Zincul este necesar pentru dezvoltarea oaselor, a creierului si a sistemului nervos. Sursele de zinc includ: oua, nuci, cascaval, carne rosie, peste conservat.

Acizii grasi Omega3 si Omega6 fac parte din mare categorie a lipidelor, insa rolul lor este cu adevarat de neinlocuit. Sunt indispensabili pentru o mai buna functionare a inimii, insa si pentru creier.

Omega3 restaureaza functia endoteliala a arterelor si stabilizeaza placa de aterom. Previn infarcturile miocardice, atacurile vasculare cerebrale si arteritele membrelor inferioare. Sunt excelenti pentru reducerea stresului si echilibrarea emotiilor.

Omega6 diminueaza nivelul de colesterol din sange (LDL), cel care este nociv organismului. Se recomanda un aport de 2 grame de acizi grasi Omega pe zi.

Acidul gras Omega3 se gaseste in nuci ( 8-10 gr. Acid, la 100 de gr.), ulei de rapita, ulei de germeni de grau, ulei de soia( 6-7gr. la 100 gr.), ulei de peste, grasime de gaina (1-6 gr. la 100 gr.). Omega6 se gaseste in alimente precum uleiul de soia, uleiul de germeni de grau, uleiul de nuci, uleiul de floarea-soarelui (50-70 gr. Acid la 100 de grame) margarina, seminte de foarea soarelui (30-50 gr.Acid la 100 grame) ulei de rapita, ulei de arahide, grasime de gaina (10-30 gr.la 100 grame), ulei de masline, ou intreg, unt, untura de peste (1-10 grame la 100 grame).

Sfat: pentru un rezultat maxim, acizii grasi Omega3 si Omega6 trebuie consumati impreuna.

Sfat: pe perioada sarcinii, este bine sa evitati fructele de mare, pestele spada, rechinul sau macroul regal, deoarece acestia au un continut ridicat de mercur.

La inceputul sarcinii, cresterea in greutate se face lent si gradat deoarece fatul este foarte mic. Incepeti sa va ingrasati intr-adevar dupa luna a saptea, atunci cand fatul fiind si el dezvoltat complet creste foarte mult ajungand la apogeul maxim fiind gata pentru nastere. Daca se constata ca aveti cu mult sub greutatea normala sau peste, consultati de urgenta un medic pentru a vedea exact care este cauza.

Sfat: in timpul sarcinii, este indicat sa faci miscare, exercitii usoare, insa nu este recomandat sa faci efort, sa ridici greutati sau sa te fortezi.

Sfat: beti cat mai multe lichide, apa, sucuri proaspete de fructe, indulcite cu miere.

La sfarsitul sarcinii, nu doar grasimea sau numarul de kg datorate alimentarii iti pot influenta greutatea, ci si urmatorii factori: greutatea copilului 2000-4000 gr., placenta 550-600 gr., lichid amniotic 900-1000 gr., sanii 650-1000 gr., uterul 900-1000 gr., volumul sanguin suplimentar 1700 gr., rezerve de proteine si grasimi 1800-3200 gr., volum crescut de fluide 1700 gr.


Taguri articol:
sarcina dieta

Autorul articolului "Sarcina si dieta (II)": Iulia
12.08.2009

Vezi ce a mai scris autorul articolului "Sarcina si dieta (II)"...

Alte articole
A doua saptamana de sarcina
A doua saptamana de sarcina
Copilul Saptamana trecuta, datorita nivelurilor crescute de estrogen si progesteron, uterul tau a format un tesut bine
A treia saptamana de sarcina
A treia saptamana de sarcina
Copilul In acest moment, copilul tau nu este decat o "minge" de celule care se inmultesc in ritm rapid. Dupa ce aceasta
A patra saptamana de sarcina
A patra saptamana de sarcina
Copilul Din aceasta saptamana, copilul tau se transforma in embrion. Are marimea unei seminte de mac si este format din doua
A cincea saptamana de sarcina
A cincea saptamana de sarcina
Copilul Embrionul incepe sa se dezvolte intr-un ritm rapid. Deocamdata are dimensiunile unei seminte de susan si seamana mai
A sasea saptamana de sarcina
A sasea saptamana de sarcina
Copilul Incep sa se formeze gura, urechile si nasucul. Copilul tau are un capsor supradimensionat cu niste pete negre in
Comentarii
posteaza si tu un comentariu
 
 
Nume
*camp obligatoriu
 
 
Mail (nu va fi publicat)
*camp obligatoriu
 
 
Website
 
 
 
 
Introduceti codul din poza alaturata pentru verificare
posteaza comentariu